plus i tillvaron

Idag lämnade jag in bilen på service (inspektion II) hos Daniel på Däck1. Blev lite sent, skulle varit där åtta men trafiken var mest och trafiksignalerna var inte på min sida heller, men jag var där i alla fall vid tio över åtta och lämnade ekipaget med tillhörande nycklar. Sen bar det av mot Staffan med långa steg ocg raskt tempo. =S Ringde honom på vägen för att ge honom "heads up" om att jag snart skulle anlända. Väl uppe hos Staffan bjöds det på kaffe, frulle och sockerbullar. Efter ett tags slappande och någon diskution om objektiv, anslöts sig även Isse till partyt, allt för att sedan bege oss ner till staden för en kopp java på Fenix med tillbehöv så som Kanelbulle och negerboll.

Isse och Staffan fick sen för sig att vi skulle sola på Open Sun, så ist för att ligga där, själv eller(?), så gick jag till Rebecka på 1st Base där hon berättade om att hon ska göra en del förändringar i och med butiken. Sara ringde mitt i diskutionen och bad snällt om att få sällskap på sin lunch, så ännu en gång bar det av till Fenix. Vi löste några ord i korsordet som vi klurade på förra veckan, men inget som gjorde att vi kom mycket närmre det hemliga ordet. Efter en liten stund kom Isse och Staffan tillbaks, så vi gick till Game Stop och Sara gick till sitt jobb. Väl inne på Game Stop fick Isse abstinens efter Resident Evil 5, men eftersom jag inte har någon riktig inkomst så blev det inget, och Isse ville inte köpa det själv. Vi gick hem till Staffan igen och snackade en massa skit, och som vanligt så gaddade jag och Isse ihop oss igen, medans Staffan fick argumentera själv eller!

Isse gick hem, jag satt lite vid Staffans dator och Staffan städade, allt för att sedan bjuda på en bit mat. mitt i städningen ringde Daniel på Däck1 för att berätta att servicen var klar och att jag kunde komma och hämta den. Så direkt efter maten gick jag för att möta upp mamm för att få pengar så att man kunde hämta ut ekipaget.

Fi fan va bra bilen gick efter servicen, det var nästan som natt och dag!

Strax innan Daniel ringde så ringde även Isabella från Scan och frågade om jag ville komma in och jobba lite imorgon, fredag och hela nästa vecka. Kan man säga mer än Tack!?

Mäklaren kommer imorgon också så då får man städa rummet lite nu ikväll, för man har ju inte tid till det imorgon då man jobbar igen! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0