something new



Får väl ta och lägga upp en bild på mitt nya jag, utan hår. Lite ovant och lite ångest jag fick när syrran börja klippa. Nu känns allt bra iaf, förutom när man är ute och går och bara känner hur all värme bara försvinner ut ur huvudet, men det är ju snart vår och då ska de bli varmare om inte växthuseffekten ska spela allt för stor roll i vardagen.

Var även och besiktigade bilen i måndags kl 08:40 på Bilprovningen. Jag hade lite ångest över detta också då handbromsen inte tar förrens man har dragit den till sista "klicket", och även att lamellerna i kopplingen har gjort sitt. Han som besiktigade sa inget om något av det, så jag var glad och tog glatt emot hans positiva kommentarer om hur fräsch kärran var både innuti, på tripmätaren, på utsidan och under bilen. Glad som en räka körde man därifrån med ett papper utan tvåor och utan saker att tänka på till nästa besiktning.

Imorse var jag även och rotfyllde mina två tänder som har spökat ända sedan jag hade tandställningen. Kom dit nervös som en narkoman med abstinens och med tro om att detta skulle kännas som om en bulldozer skuller köra runt i munnen. Väl där så var det inte så mycket NHL som jag trodde, det var mer som ett cykelpass på friskis med pensionärer. När väl betalningen skulle ske så blev jag även där överraskad. Jag hade ju surfat rundor och tack vare google.se och folktandvårdens hemsida fått reda på att detta skulle kosta strax under 9.000kr, så när hon sa att summan blev strax över 2.000kr log jag lite smått, tog emot fakturan och gick där ifrån.

Nu sitter jag här och funderar på när Staffan har lust att svara i telefonen, eller om jag ska slå igång ett avsnitt av Heroes som kom ut imorse.

Allt detta för att sedan ta livet av några nazi zombies! ;)


(så Staffan...)

Kommentarer
Postat av: Staffan

SNYGG BILD!! GRAFIKER-JOCKE---BJUDER DU PÅ KAFFE SEN ELLER...KAN JAG LÅNA TILL INTRÄDET OCH ALDRIG BETQALA TILBAKA SEN OCKSÅ? SJUKT NICE!

2009-03-24 @ 11:25:49
Postat av: Åsa

Fina bilder!

Grattis ang bil och räkningen, men skulle inte tandregleringen stå för det, de som gjorde så att tänderna "dog"?

2009-03-24 @ 13:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0